هارد فورک Arrow Glacier چیست ؟ | فراز سرور

هارد فورک Arrow Glacier چیست ؟ | فراز سرور

حتماً چیز های زیادی در مورد نسخه دوم اتریوم شنیده اید ولی باید این هم بدانید که راه بسیار طولانی تا رسیدن به آن وجود دارد. البته که در حال حاضر برای جلوگیری از شکست شبکه اتریوم، بروزرسانی هایی مانند هارد فورک Arrow Glacier انجام شده است که بسیاری کاربری بوده اند. اگر برای شما هم سؤال شده است که هادر فورک Arrow Glacier چیست تا انتها با فراز سرور همراه باشید.

تعریف هارد فورک Arrow Glacier

ارتقا این هارد فورک در اتریوم باعث شده است که بمب سختی شبکه را تا اواسط 1401 به تعویق بیندازد. بروزرسانی های مختلفی نیز قبلاً ارائه شده اند که از بمب را تأخیر انداخته اند. طراحی بمب سخت به گونه ای است که فرایند استخراج را با مشکل مواجه کرده و ماینینگ را بی ارزش می کند. این امر به تسریع توسعه اتریوم 2.0 بسیار کمک کننده است و ماینر های شبکه را وادار می کند تا به یک بلاک چین جدید که با الگوریتم اثبات سهام کار می کند، سوئیچ کنند.

از طرفی هم این بروزرسانی شامل یک پیشنهاد بهبود اتریوم است که برای جایگزینی بمب ساخته شده است. EIP یک پیشنهاد توسعه است که توسط جامعه اتریوم برای توسعه مورد بررسی قرار گرفته است. این هارد فورک بسیار جذاب است چرا که از بمب سخت تا قبل از انتشار اتریوم نسخه دو جلوگیری می کند.

تعریف کلی هارد فورک Arrow Glacier اتریوم

ارتقای هارد فورک از جمله ارتقا های ساده به حساب می آید که در بلاک 13.773.000 در 9 دسامبر 2021 اجرایی شده است. این بروزرسانی اجرای بمب سخت را در شبکه به تعویق انداخته است و به توسعه دهندگان زمان بیشتری داده است تا اتریوم 2.0 را ارائه کنند. تعلل این بمب ساعتی یکی از ابعاد ارتقای اتریوم می باشد.

بمب سختی اتریوم

در حال حاضر بلاک چین اتریوم از فرایند اجماع اثبات کار و یا PoW استفاده می کند که به این معنی است که کاربران که تراکنش ها را تأیید می کنند باید از قدرت محاسباتی برای حل یک معادله ریاضی استفاده کنند. این فرایند هزینه ایجاد اجماع برای محافظت از شبکه در برابر عوامل مخرب را ایجاد می کند.

همان طور که اشاره کردیم، بمب سخت برای افزایش دشواری این دسته از معادله ها و معما ها طراحی شده است. پس می توان گفت که فرایند استخراج و ماین برای موفق بودن در یک بلاک به پول بیشتری نیاز دارد. در آینده شاهد انفجار این بمب سخت و عدم امکان اعتبار سنجی تراکنش ها و افزودن بلاک جدید به زنجیره خواهیم بود.

فرایند بهبود اتریوم

هر EIP ممکن است که هرگونه بهبود با اصلاح را برای شبکه ارائه کند. تغییرات پیشنهادی توسط اتریوم، هیئت ویراستاران، توسعه دهندگان شبکه و جامعه اتریوم مورد بررسی قرار گرفته و بر سر آن ها توافق هایی صورت می گیرد.

هرکسی می توان یک EIP را پیشنهاد کند و این پیشنهاد ها باید روند بررسی خود را طی کنند. EIPها پیشنهادی به صورت کلی به هفت دسته مختلف تقسیم می شوند که عبارت اند از:

  • EIPها مسیر استاندارد؛ تغییراتی که در EIPهای مسیر استاندارد است، پیاده سازی های اتریوم را تحت تأثیر قرار می دهد. از جمله آن ها می توان به بهبود شبکه و اصلاح قوانین تراکنش ها اشاره نمود.
  • EIPهای متا؛ برای توصیف درخواست ها و اقداماتی که به پروتکل شبکه مرتبط نیستند، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • EIP درخواست اتریوم؛ این دسته با استاندارد ها و قرارداد های کاربردی سروکار دارد.
  • EIPهای شبکه؛ پروپوزالی برای بهبود تعاریف پروتکل شبکه به عنوان EIPهای شبکه شناخته می شود.
  • رابط EIP که برای رابط کاربر، استاندارد ها و مشخصات کاربر کاربرد دارد.
  • EIP اطلاعاتی؛ این پروپوزال ها به استاندارد های طراحی واقعی اتریوم متصل هستند.
  • Core EIPs؛ پیشنهاد هایی که نیاز به هارد فورک دارند.

تأثیر هارد فورک اتریوم چگونه است؟

به صورت کلی می توان گفت که کاربران تغییری را حس نخواهد کرد. زمان تأیید بلاک در طی سال گذشته تقریباً در حدود 13 ثانیه ثابت ماند. اگر نود را اجرا می کنید با اگر ماینر هستید، باید کلاینت اتریوم خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید. دی غیر این صورت مشتری شما در فورک قدیمی باقی مانده و توسط انجمن پشتیبانی نمی شود.

Arrow Glacier نام یخچالی است که در نزدیکی قله کلیمانجارو قرار گرفته است. اگرچه تیم توسعه اتریوم اخیراً نوع مختلفی را ارسال کرده اند ولی هارد فورک قبلی بمب سختی را در شبکه به تعویق انداخته است؛ بنابراین این هارد فورک مرتبط از همان نوع حروف استفاده شده است.

کلام آخر

همان طور که گفته شد هارد فورک Arrow Glacier یکی از ارتقا های جزئی به حساب می آید؛ ولی باید بدانید که این بروزرسانی برای استخراج پیش از موعد شبکه، پر هزینه و کند خواهد بود. این هارد فورک برای جامعه اتریوم بسیار جذاب است چرا که از راه اندازی اتریوم 2.0 در آینده نزدیک خبر می دهد.

شما می توانید برای خرید سرور مجازی از اولین و بزرگ ترین مرکز ارائه کننده خدمات برای ترید و بایننس و به طور کلی کارهای ارزی وارد وبسایت زیر شوید :

سرور مجازی ترید

 

مقالات پربازدید این هفته :

آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم ؟

حالت آهسته در Discord چیست ؟

اسکرین شات ها در ویندوز کجا ذخیره می شود ؟

چگونه رتبه خود را در VRchat مشاهده کنیم ؟

ارسال پاسخ