آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم ؟ | فراز سرور

آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم ؟ | فراز سرور

یکی از مسائلی که همواره برای کاربران وی پی اس وجود دارد این است که چه زمانی باید از آن استفاده کرده و چه زمانی آن ها را غیر فعال کنند. دسته از افراد اعتقاد دارند که استفاده دائم از سرور های دیگر باعث بالا رفتن مصرف اینترنت می شود و به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. در ادامه به سؤال آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم؟ پاسخ خواهیم داد؛ پس تا انتها با فراز سرور همراه باشید.

آیا می توان فیلتر شکن را همیشه روشن گذاشت ؟

اگر بخواهیم به سؤال آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم؟ کوتاه پاسخ دهیم، باید بگوییم که بله! یکی از بهترین راه های برقراری امنیت آنلاین و استفاده هرچه بهتر و امن تر از انواع وب سایت ها، استفاده از سرور های مختلف است. همچنین اگر شما از دسته افرادی هستید که از وای فای های عمومی استفاده می کنید، بهتر است که از سرور ها و وی پی اس ها به صورت دائمی استفاده کنید، چرا که بدون استفاده از آن ها دسترسی به اطلاعات شما بسیار راحت تر خواهد شد.

شما وقتی که وی پی اس خود را روشن می گذارید، تمام اطلاعات و دیتا های شما برای ارسال به گیرنده اول به یک سرور در راه دور ارسال شده و سپس از آن سرور به گیرنده ارسال می شود؛ پس می توان گفت با استفاده از سرور ها و وی پی اس های مختلف به راحتی می توانید موقعیت جغرافیایی خود را تغییر دهید.

در چه زمان هایی باید وی پی ان خود را روشن نگهداریم ؟

  • در هنگام استفاده از وای فای های عمومی، از سرور ها برای اتصال استفاده کنید!

وای فای های عمومی که رمزگذاری نشده اند، از جمله بستر هایی هستند که به راحتی هکر ها و افراد سودجو می توانند به اطلاعات و دیتا های شما دسترسی داشته باشند و در اصل تمام فعالیت های مجازی شما را رسد کرده و در صوت نیاز اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

البته که راه حلی برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد و آن هم استفاده از سرویس های وی پی اس موجود است که شما به راحتی می توانید تمام ترافیک شبکه خود را رمزگذاری کرده و همه آن را تونل کنید. با ایجاد یک تونل در بین دیوایس شما و سرور مقصد، افراد سودجو توان دسترسی به اطلاعات شما را نخواهند داشت.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که در هنگام استفاده از وای فای های عمومی حتماً از سرویس های وی پی اس استفاده کنید.

  • هنگامی که در کشوری با محدودیت های شدید اینترنتی و شاخص کم آزادی اینترنت هستید، از وی پی اس ها استفاده کنید.

در برخی از کشور ها با توجه به قوانین موجود در آن ها، استفاده از بسیاری از وب سایت ها و نرم افزار ها قانونی نمی باشد و توسط دولت محدود شده اند. از این رو برای دسترسی به آن ها و استفاده از آن ها بهتر است که از سرور های مختلف استفاده کنید تا بدون هیچ نگرانی و به جا گذاشتن ردی از وب سایت ها و نرم افزار ها استفاده کنید.

  • هنگام ارسال داده های حساس و یا انجام تراکنش های مالی از وی پی اس استفاده کنید.

هکر ها به راحتی می توانید با رهگیری و مشاهده تراکنش های مالی شما، اطلاعات کاربری شما و اطلاعات کارت اعتباری شما را به دست بیاورند و با استفاده از آن ها به حساب بانکی شما دسترسی پیدا کنند. اما وقتی که از وی پی اس ها بر روی دیوایس خود استفاده می کنید، اطلاعات شما تونل شده و همه آن ها رمزگذاری می شوند، از این رو دیگر دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شما به هیچ عنوان کار ساده ای نمی باشد.

پس می توان گفت که در هنگام انجام تراکنش های بانکی و یا ارسال داده های حساس حتماً از وی پی اس ها استفاده کنید.

  • هنگامی که می خواهید از محدود شدن پهنای باند جلوگیری کنید، از سرور های مختلف استفاده کنید.

گاهی اوقات شرکت های ارائه دهنده اینترنت و یا ISPها می خواهند که ترافیک کاربران خود را کاهش دهند. این کار برای مقابله با استریم و بازی هایی اتفاق می افتد که از پهنای باند زیادی استفاده می کنند؛ بنابراین کاهش ترافیک در ساعاتی خاصی برای کاربران اتفاق می افتد. از این رو بهتر است که وی پی اس ها و سرور های مختلف استفاده کنید تا از کاهش ترافیک احتمالی جلوگیری کند.

  • هنگامی که از هیچ برنامه افزودنی HTTPS استفاده نمی کنید، وی پی اس خود را روشن نگهدارید.

همه وب سایت ها به یک اندازه ایمن نیستند. برخی از وب سایت ها هنوز از پسوند های امن HTTPS استفاده نمی کنند و این کار باعث می شود که در هنگام استفاده از آن ها نگرانی هایی در کاربران ایجاد شود. برای استفاده امن تر از این وب سایت ها می توانید از سرور ها و وی پی اس های مختلف استفاده کنید تا به هیچ عنوان امکان دسترسی به اطلاعات کاربری شما برای این وب سایت ها در دسترس نباشد.

  • هنگامی که می خواهید فایروال را دور بزنید، از وی پی اس ها استفاده کنید.

فایروال ها برای اینترنت دقیقا مانند منشی برای مدیر عامل ها عمل می کنند و محدود کننده و کنترل کننده و یا حتی مسدود کننده بسیاری از اطلاعات هستند که از طریق آن ها به دیوایس انتقال پیدا می کند. این عملکرد برای حفاظت از بدافزار ها و ویروس هایی است که ممکن است از شبکه وارد دیوایس ها شود.

حال ممکن است که شما بخواهید این فایروال ها را دور زده و به اطلاعات دسترسی پیدا کنید، در این زمان بهترین راه حل موجود برای شما استفاده از وی پی اس ها و سرور های مختلفی است که در دسترس شما قرار گرفته اند.

استفاده از هر وی پی اس و سروری جایز نیست!

به یاد داشته باشید که وی پی اس ها و سرور های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید ولی همه آن ها برای استفاده مناسب نمی باشند. مخصوصاً وی پی ان ها رایگان با توجه به امکان سوءاستفاده از اطلاعات موجود در دیوایس شما به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای استفاده نمی باشند. اما کدام وی پی اس ها مناسب می باشند؟

شما باید وی پی اس ها و سرور های مورد استفاده خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید چرا که این شرکت ها می توانند تمام دیتا شما را رهگیری کرده و از دیتا های شما سوءاستفاده کنند. پیشنهاد ما به شما استفاده از سرور های موجود در فراز سرور است. فراز سرور توانسته است که از بیش از 90 کشور دنیا برای شما سرویس فراهم کرده و سرور های خود را بر روی پروتکل های مختلف کانفیگ کرده باشد که به راحتی بتوانید از امکانات موجود استفاده کنید. برای خرید کافی است که وارد وب سایت فراز سرور شده و بسته به نیاز خود از سرویس های موجود استفاده کنید.

خرید سرور

کلام آخر

استفاده از وی پی اس ها از جمله کارهایی است که کاربران می توانند از آن ها برای انجام امور مختلف خود استفاده کنند و با متصل شدن به وی پی اس ها می توانند از تمام وب سایت ها و نرم افزار های محدود شده نیز استفاده کنند. اما سؤالی که در این بین مطرح می شود این است که آیا VPN را همیشه روشن بگذاریم؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است که مطلب بالا را مطالعه کنید.

 

مقالات پربازدید این هفته :

استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال

کسب درآمد از بازی Second Life

نکات مهم افتتاح حساب در ترکیه

نحوه کسب درآمد از Fiverr چگونه است؟

ارسال پاسخ