آیا استفاده از وی چت بی خطر است ؟ | فراز سرور

آیا استفاده از وی چت بی خطر است ؟ | فراز سرور

بسیاری از برنامه های چینی وجود دارند که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. این برنامه ها مورد توجه دولت آمریکا قرار گرفته است. این موضوع در حالی است که نوجوانان و بازیکنان رقصنده منتظر تصمیم آن در مورد ممنوعیت تیک تاک می باشند؛ از طرفی هم وی چت هم به جمع برنامه های ممنوعه پیوسته است. با توجه به این توضیحات برای کاربران مسئله ای پیش می آید که آیا استفاده از وی چت بی خطر است؟ برای پاسخ به این سؤال تا انتها با فراز سرور همراه باشید.

آیا نرم افزار وی چت امنیت کافی دارد ؟

وی چت از جمله نرم افزار هایی است که به عنوان پیام رسان فعالیت می کند و دارای بیش از یک میلیارد کاربر می باشد. در چین که یک برنامه بزرگ و بسیار محبوب می باشد و بسیاری از کاربران از آن برای رزرو نوبت های پزشک، به اشتراک گذاری عکس های تعطیلات خود و ارسال وجه برای دوستان خود استفاده می کنند. البته که برای کاربران خارجی وی چت به عنوان یک پیام رسان در دسترسی است و از آن استفاده می کنند.

مسائل امنیتی وی چت

در سال 2016 وی چت با دریافت صفر از 100 امتیاز در رتبه بندی امنیتی خدمات پیام رسانی فوری دریافت کرده است که در آخرین رتبه عفو بین الملل قرار گرفته است. سانسور یکی از مشکلات اصلی موجود در وی چت می باشد. مانند تمام خدمات در چین، این برنامه هم تحت نظارت دائمی دولت این کشور می باشد و تمام تصاویر، نظرات و پست های وبلاگ تحت سانسور و تحت نظر شدید قرار گرفته اند.

وی چت فقط کاربرانی را قبول می کند که با استفاده از شماره تلفن سرزمین چین وارد شده اند را سانسور می کند و نظارت بر روی آن بسیار گسترده است. وی چت رمزگذاری سرتاسری را ارائه نمی کند، یک ویژگی حفظ حریم شخصی که کاربران از اکثر برنامه های پیام رسانی انتظار دارند. این برنامه دارای درهای پشتی است که به اشخاص ثالث اجازه می دهد تا پیام هایی را ارسال و دریافت می کنند را به راحتی بخوانند.

مواردی که بر امنیت داده به صورت کامل تأثیرگذار است !

اطلاعاتی که توسط این برنامه جمع آوری می شود، در جایی ذخیره شده و کاربران نمی دانند که چه اقدامات امنیتی برای محافظت از این داده ها در نظر گرفته شده است. از طرفی هم هکر ها ممکن است بتوانند به این داده ها دسترسی داشته و آن ها را به سرقت ببرند که این داده ها با توجه به بالا بودن تعداد کاربران، می تواند بسیار ارزشمند و مهم باشد.

از سوی دیگر هم این برنامه باید از قوانین دولت چین نیز پیروی کند. این بدان معناست که اگر مقامات اطلاعات خاصی را درخواست کنند، آن ها باید این اطلاعات را به دولت ارائه دهند. درخواست های آن ها احتمالاً اغلب ربطی به فرایند های قانونی ندارد و فقط نظارت عمومی و جمع آوری داده ها برای اطلاعات می باشد.

برخی از محققان پیشنهاد می کنند که وی چت ممکن است شامل نرم افزار های جاسوسی باشد. این یک نوع از بدافزار است که در پس زمینه اقدام به فعالیت کرده و تمام فعالیت های کاربران را در دیوایس های آن ها رسد می کند. تنظیمات امنیتی شما را تغییر داده به برنامه های دیگر اجازه می دهد تا بدون اجازه شما دانلود و نصب شوند. اگر این ادعا درست باشد، وی چت می تواند از نرم افزار های بسیار خطرناک باشد.

نحوه استفاده ایمن از وی چت

بهترین و می توان گفت تنها راه استفاده از وی چت به صورت امن و بدون نظارت دولت ها و نهاد های نظارتی، این است که هرگز در آن ثبت نام نکنید؛ اما اگر مجبور به استفاده از این نرم افزار شدید، حتماً برای دسترسی به آن از وی پی اس های موجود استفاده کنید. البته که نباید از هر سروری استفاده نمود، مخصوصاً از سرور های رایگان. استفاده از سرور های رایگان می تواند خود عامل ایجاد خطر باشد.

برای اینکه خطری شما را تهدید نکند و بتوانید به بهترین شکل ممکن از امکانات موجود در وی چت استفاده کنید و خطر کمتری شما را تهدید کند، بهتر است از وی پی اس های فراز سرور استفاده کنید. برای خرید سرور های مختلف، به وب سایت فراز سرور مراجعه کنید.

خرید سرور››

پس برای استفاده ایمن از نرم افزار وی چت می تواند به موارد زیر اشاره نمود:

  • اطلاعات حساس را در این برنامه به اشتراک نگذارید و سعی کنید که این موارد را شخصاً و یا از طریق نرم افزار های دیگر که از ایمنی بالاتری برخوردار هستند، به اشتراک بگذارید.
  • سعی کنید که آن ها فقط به مواردی محدود کنید که برای عملکرد صحیح برنامه بسیار ضروری است.
  • از رمز عبور قوی استفاده کنید. اگر اغلب از گذرواژه استفاده می کنید، یک رمز عبور مجزا را برای وی چت خود تعریف کنید تا با استفاده از آن رمز عبور امکان دسترسی به حساب های کاربری دیگر شما در دسترس نباشد.
  • اگر می خواهید از وی چت استفاده کنید، حتماً از یک دیوایس اختصاصی برای دسترسی به آن کمک بگیرید.
  • از وی پی اس ها و سرور های مختلف برای دسترسی به این نرم افزار استفاده کنید و همچنین آن ها را بروز نگهدارید.

کلام آخر

به صورت کلی می توان گفت که وی چت تحت نظارت دولت چین و نهاد های نظارتی می باشد که از این رو می تواند خطرساز باشد. بهتر است که از این نرم افزار برای اشتراک گذاری فایل ها و ارسال و دریافت پیام استفاده نکنید و در صورت لزوم از وی پی اس ها و سرور های مختلف استفاده کنید.

 

مقالات پربازدید این هفته :

آموزش صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

نکات مهم افتتاح حساب در ترکیه

کسب درآمد از بازی Second Life

ارسال پاسخ